2018. december 21. Ünnepi időszak száraz szem panaszok nélkül?

Ünnepi időszak száraz szem panaszok nélkül?

A különböző finomságok is központi szereplői ezeknek a napoknak. A jó hír az, hogy a tipikus karácsonyi ételek közül több is különösen jótékony hatású lehet, és nem csak a száraz szem panaszokra. Ráadásul ezek szív- és érrendszeri védő hatása is kiemelkedő.

Habár ilyenkor jó esetben szabadságon vagyunk, a képernyő előtt töltött időnk így sem feltétlenül kevesebb, sőt…

Íme néhány jó tanács a szemszárazság enyhítésére az ünnepi időszak során:

  • Jótékony hatású ételek száraz szem panaszok esetén:
    • Halak (omega-3 zsírsavak)
      • édesvízi halak: busa
      • tengeri halak: pl. tonhal, lazac, hering, szardínia, pisztráng, makréla
      • Talán még nem késő, hogy a halászlébe való beszerzésekor a ponty mellé némi busa is kerüljön ?
    • Olajos magok (omega-3 zsírsavak, E vitamin): dió, mandula, mogyoró, földi mogyoró, lenmag
    • Tojás (A vitamin)
  • A hideg idő, valamint a hideggel és a fűtési szezonnal együtt járó alacsony páratartalom szintén fokozhatják a száraz szem panaszokat.
    • Túl száraz levegő ellen párásító készülékkel védekezhetünk.
    • A nedvesség pótlásáról belsőleg is gondoskodjunk, fogyasszunk megfelelő mennyiségű folyadékot napközben. Az alkohol fogyasztás dehidratáló hatása közismert. Ilyenkor különösen érdemes odafigyelni a megfelelő folyadék pótlásra.
  • A képernyő (TV, monitor, okos eszközök, játék konzolok) előtt ülve, óránként tartsunk 10 perces szünetet, és ha van lehetőségünk, menjünk ki a friss levegőre.
  • Melegítsük meg a szemmaszkunkat, és ajándékozzuk meg magunkat 5 perc lazítással 🙂

Kívánunk áldott, békés, meghitt Ünnepeket és vállalható Újévi fogadalmakat!

Tagged on:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük